Tomoshop retour informatie
1. Tot wanneer kan ik iets retour sturen?
Wij willen graag dat je tevreden bent met je aankoop bij Tomoshop.nl.
Is de aankoop niet zoals verwacht of heb je een verkeerde keuze gemaakt?
Je kunt het product binnen 14 dagen retourneren als het voldoet aan de volgende voorwaarden:
Meer informatie over de herroepingsrecht lees je in onze algemene voorwaarden.
- Het product is nieuw en ongebruikt
- Het product bevat geen montageschade
- Het product zit in de originele onbeschadigde verpakking
Meer informatie over de herroepingsrecht lees je in onze algemene voorwaarden.
2. Wat nemen wij niet terug?
Alle producten met uitzondering van de helmen en elektrische onderdelen mogen geretourneerd worden binnen de aangegeven retourtermijn,
op voorwaarde dat ze ongebruikt en onbeschadigd zijn en voorzien zijn van de originele verpakking. Heb je het product al gebruikt? Dan is retourneren helaas niet mogelijk.
3. Hoe kan ik iets retourneren?
Heb je een artikel verkeerd besteld of niet meer nodig? Dan kan je het artikel heel simpel retour aanmelden via onze retourportaal!
Dit werkt alleen voor bepaalde geselecteerde landen binnen de Europese Unie, bekijk de lijst hieronder.
Retour aanmelden
Klik op de onderstaande button om jouw retour aan te melden:
Retour aanmelden >
In dit retour portaal doorloop je volgende stappen:
Indien het bovenstaande niet werkt, kun je ook gebruik maken van ons ouderwetse retourformulier.
Wanneer je buiten de Europese Unie woont of jouw land staat niet op de lijst. Neem dan eerst contact op met onze klantenservice.
Beschadigd product of hebben wij iets verkeerd opgestuurd?
Hebben wij een artikel foutief geleverd of heb je een defect artikel ontvangen? Neem dan eerst contact op met onze klantenservice.
Retour aanmelden
Klik op de onderstaande button om jouw retour aan te melden:
Retour aanmelden >
In dit retour portaal doorloop je volgende stappen:
- Vul je bestelnummer en postcode in.
- Selecteer het onderdeel dat je retour wilt sturen.
- Selecteer een retourreden voor het product.
- Maak een keuze over hoe je terugbetaald wilt worden.
- Maak een keuze over hoe je het onderdeel wilt terugsturen, je kunt ervoor kiezen om het pakket direct online te frankeren, maar je kunt het pakket ook naar wens zelf frankeren.
- Wil je het pakket zelf frankeren? Selecteer dan de keuze "Retourneer in winkel", ga naar een pakketshop naar keuze en frankeer het pakket.
- Lees het overzicht nog eens goed door en bevestig je aanvraag.
- Heb je gekozen om het pakket direct online te frankeren? Je wordt nu doorgestuurd naar het betaalscherm van Mollie. Print je retour etiket en plak hem op jouw pakket.
- Ga naar een pakketshop en verzend het pakket.
Land | Pakket | Vervoerder | Max. gewicht |
Nederland | € 5,95 | DPD | 20 kg |
Duitsland | € 7,50 | DPD | 20 kg |
Oostenrijk | € 12,50 | DPD | 20 kg |
België | € 6,50 | DPD | 20 kg |
Luxemburg | € 9,70 | DPD | 20 kg |
Frankrijk | € 12,50 | DPD | 20 kg |
Denemarken | € 12,50 | DPD | 20 kg |
Tsjechië | € 20,60 | DPD | 20 kg |
Hongarije | € 20,60 | DPD | 20 kg |
Slowakije | € 20,60 | DPD | 20 kg |
Letland | € 39,95 | DPD | 20 kg |
Zweden | € 21,95 | DPD | 20 kg |
Estland | € 39,50 | DPD | 20 kg |
Portugal | € 34,75 | DPD | 20 kg |
Finland | € 23,50 | DPD | 20 kg |
Indien het bovenstaande niet werkt, kun je ook gebruik maken van ons ouderwetse retourformulier.
Wanneer je buiten de Europese Unie woont of jouw land staat niet op de lijst. Neem dan eerst contact op met onze klantenservice.
Beschadigd product of hebben wij iets verkeerd opgestuurd?
Hebben wij een artikel foutief geleverd of heb je een defect artikel ontvangen? Neem dan eerst contact op met onze klantenservice.
4. Moet ik betalen om een product retour te sturen?
Heb je een verkeerd product besteld? Of ben je toch niet tevreden?.
Als je gebruik maakt van het herroepingsrecht, hoeft je alleen de kosten voor verzending voor jouw eigen rekening te nemen.
Indien producten door ons verkeerd geleverd zijn, dan zijn de verzendkosten uiteraard voor onze rekening.
Beschadigd product of hebben wij iets verkeerd opgestuurd?
Hebben wij een artikel foutief geleverd of heb je een defect artikel ontvangen? Dan zijn de retourkosten uiteraard voor onze rekening. Neem dan eerst contact op met onze klantenservice.
- Indien de bestelling van de onderdelen wat retour wordt gestuurd gratis verzending bevat en door het terug te betalen bedrag onder het drempelbedrag voor gratis verzend uitkomt, zal het bedrag van de onderdelen retour worden overgemaakt met aftrek van de hierdoor geldende verzendkosten.
- Indien er BTW, invoer- en administratiekosten betaald moet worden aan de Nederlandse douane voor levering van een retourzending, dan is dit voor rekening van de klant (tenzij anders besproken).
Beschadigd product of hebben wij iets verkeerd opgestuurd?
Hebben wij een artikel foutief geleverd of heb je een defect artikel ontvangen? Dan zijn de retourkosten uiteraard voor onze rekening. Neem dan eerst contact op met onze klantenservice.
5. Kan ik ook een product ruilen voor een ander product?
Helaas is het bij ons niet mogelijk om een product te ruilen. Je kunt ervoor kiezen om een product retour te sturen, je krijgt dan daarvoor het aankoopbedrag retour.
Je kunt vervolgens het opnieuw bestellen in onze webshop.
Je kunt een product wel in ons magazijn omruilen, hiervoor zijn de kosten uiteraard gratis.
Je kunt een product wel in ons magazijn omruilen, hiervoor zijn de kosten uiteraard gratis.
6. Hoe moet ik mijn retour inpakken?
Het goed verpakken van een retour is van groot belang.
Wanneer een retour product beschadigd of niet in de originele verpakking bij ons aankomt wordt deze niet geaccepteerd.
Verpak het product dus goed in een omdoos en gebruik voldoende opvulmateriaal zodat het niet kan verschuiven.
Je kunt natuurlijk altijd onze doos en opvulmaterialen gebruiken!
Een paar tips op een rijtje:
Een paar tips op een rijtje:
- Verpak het product in een stevige omdoos met passende afmetingen.
- Mocht je voor het inpakken een oude of gebruikte (Tomoshop) doos gebruiken, vergeet dan s.v.p. niet alle etiketten, barcodes en andere opschriften te verwijderen of onleesbaar te maken.
- Zorg ervoor dat het product niet kan verschuiven door gebruik te maken van opvul materiaal.
- Verpak breekbare producten apart.
- Plak de sluitingen goed af met stevige tape.
- Gebruik geen touw of draad.
- Plak het verzendlabel op de omdoos, niet op de verpakking van het product! Indien de originele verpakking beschadigd is zullen wij hier kosten voor moeten rekenen.
- Zorg ervoor dat het adres duidelijk leesbaar is.
7. Hoe werkt de terugbetaling bij een retourzending?
Het aankoopbedrag storten we uiterlijk binnen 14 werkdagen na ontvangst van de zending terug op je rekening of als shoptegoed op jouw Tomoshop account. Zorg ervoor dat je retour correct is aangemeld, anders kan het retourproces langer duren.
8. Retour zending na een levering in een buurland (Non EU > EU)
Kom je uit Zwitserland of Liechtenstein en heb je jouw pakket laten bezorgen op een afleveradres in een buurland in Europa, zoals Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk of Italië en wil je iets retour sturen?
Ons advies is om het pakket dan ook retour te sturen vanaf een adres uit dit buurland, dit om onnodige douanekosten zoals BTW, invoer- en administratiekosten te voorkomen. (zie punt 9)
Ons advies is om het pakket dan ook retour te sturen vanaf een adres uit dit buurland, dit om onnodige douanekosten zoals BTW, invoer- en administratiekosten te voorkomen. (zie punt 9)
9. Retour zending vanaf een adres buiten Europa
Als je bijvoorbeeld iets verkeerds of teveel hebt besteld, dan mag je dit natuurlijk binnen de retourtermijn aan ons terug sturen.
Verzend je dit vanuit een land buiten Europa? Dan zal de douane in Nederland aan ons vragen om voor deze zending extra kosten zoals BTW, invoer- en administratiekosten te betalen.
Deze extra kosten zijn voor jouw eigen rekening, echter zullen wij dit vooraf aan de douane betalen omdat het pakket anders niet aan ons bezorgd kan worden. Het door ons betaalde bedrag voor de extra kosten zullen wij uiteindelijk verrekenen met het terug te betalen bedrag van de retourzending.
Let er dus wel op dat de waarde van de retourzending in verhouding staat met de verzendkosten en mogelijke extra kosten. Indien de extra kosten hoger blijkt te zijn dan de waarde van de zending, is het mogelijk dat wij deze zending weigeren waardoor de zending teruggestuurd wordt naar de afzender.
Deze extra kosten zijn voor jouw eigen rekening, echter zullen wij dit vooraf aan de douane betalen omdat het pakket anders niet aan ons bezorgd kan worden. Het door ons betaalde bedrag voor de extra kosten zullen wij uiteindelijk verrekenen met het terug te betalen bedrag van de retourzending.
Let er dus wel op dat de waarde van de retourzending in verhouding staat met de verzendkosten en mogelijke extra kosten. Indien de extra kosten hoger blijkt te zijn dan de waarde van de zending, is het mogelijk dat wij deze zending weigeren waardoor de zending teruggestuurd wordt naar de afzender.
10. Heb je een andere vraag?
Niet het antwoord gevonden dat je zocht? Neem gerust contact op of e-mail direct
naar contact@tomoshop.nl.
We zullen proberen om jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.
We zullen proberen om jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.